قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل تبصره 18 بین میراث فرهنگی و بانک پارسیان امضا شد

به گزارش مجله آیرخ، میراث آریا/ براساس اخبار واصله، قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل تبصره 18 بین میراث فرهنگی و بانک پارسیان امضا شد.

قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل تبصره 18 بین میراث فرهنگی و بانک پارسیان امضا شد

قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 کل کشور بین دستگاه اجرایی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نمایندگی سعید اوحدی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی و بانک پارسیان به نمایندگی کوروش پرویزیان به عنوان مدیرعامل بانک با موضوع اعطای تسهیلات تلفیقی و یارانه دار به اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و تعاونی به شکل استانی و ملی در قالب برنامه دستگاه اجرایی ذیل بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 کل کشور شامل برنامه های ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی بر مبنای پروژه های مصادق گردشگری که از واگذارنده اعتبار مجوز دریافت کرده اند، به امضا رسید.

سعید اوحدی در مراسم امضای این قرارداد گفت: این یک قرارداد بسیار مهم میان وزارت میراث فرهنگی و بانک پارسیان است که با موضوع ارائه تسهیلات از محل بند الف تبصره 18 به امضا رسید. قانونگذار ظرفیت خوبی را برای توسعه صنعت و تولید در کشور با نگاه جهش تولید در قانون بودجه 1400 لحاظ کرده است.

او اضافه نمود: با همکاری دولت و مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تا به امروز وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان دستگاه برتر توانست 90 درصد از منابع تخصیص داده شده را جذب کند و قرارداد عاملیت با بانک های مهم کشور را منعقد کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع شرح داد: قرارداد در 33 ماده منعقد شده و کارگروه مشترکی به این منظور تشکیل شده تا بتوانیم فرآیند ارائه تسهیلات را رصد کنیم. از آقای پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان تشکر می کنم که برای قرارداد بعدی در حوزه تحریک تقاضا راهگشا شدند.

اوحدی بیان نمود: تفاهم نامه ای را با صندوق توسعه ملی آماده کردیم که انشاالله هفته آینده به امضا می رسد که اعتبار بسیار قابل توجهی است، اعتقاد دارم برای اولین بار است که در تاریخ صنعت گردشگری کشور در مجموع حدود 10 هزار میلیارد تومان منابع به شکل تلفیقی و از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 کل کشور به دست اندرکاران صنعت گردشگری اختصاص داده خواهد شد.

او شرح داد: بانک پارسیان از جمله بانک هایی است که همواره از حوزه صنعت، تولید و اشتغال پشتیبانی کرده و در این راه پیش قدم بوده است و انعقاد این قرارداد به منزله همکاری با وزارت میراث فرهنگی در راستای سیاست گذاری کلان آنهاست.

معاون توسعه مدیریت و منابع گفت: در قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 کل کشور که به امضا رسید، 50 میلیارد تومان آورده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و دو برابر این اندازه را یعنی مبلغ 100 میلیارد تومان را بانک پارسیان می آورد که در مجموع 150 میلیارد تومان اندازه منابعی است که به اعطای تسهیلات اختصاص داده می شود.

اعلام آمادگی بانک پارسیان برای ارائه تسهیلات از محل بند الف تبصره 18 و صندوق توسعه ملی

کوروش پرویزیان گفت: با امضای این قرارداد امیدواریم تا خاتمه سال بتوانیم طرح های مربوط به بند الف تبصره 18 را انجام دهیم. البته سطح همکاری بانک پارسیان و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گسترده تر از این قرارداد است. در حوزه منابع مربوط به صندوق توسعه ملی و هم در حوزه منابعی که برای بخش گردشگری در خود بانک تخصیص دادیم، همکاری می کنیم.

او ادامه داد: انشاالله با این همکاری بتوانیم به رونق بیشتر بخش گردشگری در شرایطی که ناشی از شیوع کرونا برای فعالان این صنعت بوجود آمده و موجب وارد شدن خسارتهای سنگین شده است بتوانیم به رونق دوباره آن و جبران بخشی از این خسارت ها کمک کنیم.

مدیرعامل بانک پارسیان شرح داد: مبلغ پایه این قرارداد از طریق وزارت میراث فرهنگی 50 میلیارد تومان است و بانک پارسیان متعهد است که 100 میلیارد تومان تزریق کند. البته آمادگی این بانک در مجموع برای حوزه گردشگری چه در بحث صندوق توسعه ملی و چه منابع خودش و بند الف تبصره 18 و فعالیت های مربوط به بخش تحریک تقاضا به سمت 500 میلیارد تومان خواهد رفت.

او ادامه داد: صنعت گردشگری اگر به دید بلندمدت به آن نگاه شود می تواند بهترین جایگزین برای درآمدهای آینده کشور باشد بدون آنکه مسائل زیست محیطی ایجاد کند. این صنعت با توجه به ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری زیادی که در کشور وجود دارد، موجب اشتغالزایی بسکمک می شود و امکان خدمت به مردم در آن دیده شده و علاوه بر آن نیز درآمد حاصل از آن پایدار است.

منبع: همگردی
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2192

به "قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل تبصره 18 بین میراث فرهنگی و بانک پارسیان امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل تبصره 18 بین میراث فرهنگی و بانک پارسیان امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید