مزایای مخفی روغن نارگیل برای رشد موی شما

به گزارش مجله آیرخ، مراقبت از مو به طور عمده استفاده از مرطوب کننده و تمیز کردن است که برای ریشه کن کردن مسائل مانند ریزش مو، موخوره، خشکی، نازک شدن، ریزش مو، شوره سر، و غیره مفید است. استفاده از روغن نارگیل برای مراقبت

مزایای مخفی روغن نارگیل برای رشد موی شما

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

مراقبت از مو به طور عمده استفاده از مرطوب نماینده و تمیز کردن است که برای ریشه کن کردن مسائل مانند ریزش مو، موخوره، خشکی، نازک شدن، ریزش مو، شوره سر، و غیره مفید است. استفاده از روغن نارگیل برای مراقبت از مو یک تمرین قدیمی است، زیرا به رشد مو یاری می نماید. پیدا کردن چگونگی استفاده از این روغن در موهای بلند و متراکم موثر است. روغن نارگیل می تواند در هر رشته مو نفوذ کند و ریشه مو را تغذیه کند. این روغن باعث براقی و نرمی موها می گردد بنابراین مانع از شکستگی و خشکی مو می گردد. روغن نارگیل یک درمان ایده آل برای موهای خشک که بیشتر در معرض شکستگی است می باشد این روغن حاوی ویتامین E است که باعث افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می گردد. مو هیچ چیز جز فیبرهای پروتئین مرده نیست، فولیکول در عمق لایه داخلی پوست قرار می گیرد. فقط سلول هایی که در زیر پوست و داخل فولیکول ها قرار دارند، زنده هستند. مولفه اصلی مو به اسم کراتین شناخته می گردد. موهای بلند و متراکم همواره به اسم نشانه ای از سلامتی شناخته شده است.

چگونه روغن نارگیل سبب رشد مو می گردد؟

روغن نارگیل ارتباط طولانی با مراقبت از پوست و مو دارد. از زمان های قدیم استفاده از روغن نارگیل برای پوست نرم و موهای ضخیم و بلند استفاده شده است. بنابراین، بیایید ببینیم که چطور این روغن عمل می نماید تا به شما یاری کند موهای بلند و سالم داشته باشید.

روغن نارگیل می تواند در هر رشته مو نفوذ کند و ریشه مو را تغذیه کند. این روغن باعث براقی و نرمی موها می گردد بنابراین مانع از شکستگی و خشکی مو می گردد. روغن نارگیل یک درمان ایده آل برای موهای خشک که بیشتر در معرض شکستگی است می باشد این روغن حاوی ویتامین E است که باعث افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می گردد.

بیشتر بخوانید: روغن نارگیل اصل برای رشد مو

استفاده از روغن نارگیل قبل از شامپو، به جلوگیری از دست دادن روغن های طبیعی از فولیکول های مو در طول فرایند شامپو کردن یاری می نماید.

روغن نارگیل دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتریایی است. بنابراین، می توان آن را برای مسائل پوستی استفاده کرد و برای جوش های پوستی هم مفید است بعلاوه می تواند شپش و شوره سر را از بین ببرد. شوره بیش از حد سر با مسدود کردن فولیکول های مو می تواند باعث کاهش رشد مو گردد. اسید اسکوریک موجود در روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی است. بنابراین، یاری می نماید که پوست سر را سالم نگه دارد و محیط مناسب برای رشد مو را ایجاد کند.

روغن نارگیل یک نرم نماینده عالی است که منبع غنی از اسیدهای چرب مانند اسید اولئیک و لوریک اسید به طور خاص، اسید لوریک ممکن است در ترویج رشد مو موثر باشد، زیرا ترکیبات نسبتا خوبی برای پروتئین های مو دارد که می تواند به پروتئین های مو متصل گردد و از این طریق مانع از از دست دادن مو می گردد.

اسید لینولئیک که در روغن نارگیل یافت می گردد، می تواند به حفظ هیدراته مو یاری کند و الاستیسیته را حفظ کند. روغن نارگیل بعلاوه حاوی اسید اولئیک است که می تواند به شما یاری کند موهای ضخیم تر و قوی تری داشته باشید.

ماساژ پوست سر خود را با روغن به بهبود گردش خون یاری می نماید، که به نوبه خود، جریان اکسیژن را به فولیکول های مو افزایش می دهد. گردش خون مناسب می تواند تامین مواد مغذی کافی برای فولیکول های مو را تضمین کند و بنابراین رشد مو را تحریک می نماید.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای تقویت رشد مو

برای به دست آوردن حداکثر سود از روغن نارگیل، آن را کمی گرم و سپس ماساژ به آرامی روی پوست خاتمه دهید سپس روغن را به مدت یک شب یا فقط برای 1 یا 2 ساعت روی سر بگذارید سپس موهای خود را با شامپو ملایم بشویید اگر موهای فر دارید روغن را می توان قبل از شستن به موهای خود بمالید. اما کسانی که دارای موهای درشت و ضخیم هستند می توانند روغن را قبل و بعد از شامپو مصرف نمایند. اگ موها به درستی شسته نگردد این روغن می تواند رشد فولیکول های مو را مهار کند.

بسیاری از مردم هم با استفاده از روغن نارگیل در حین استفاده از شامپو، با مخلوط کردن آن با شامپو یا تهویه مطبوع، بسیار راضی بوده اند.

سایر مزایای بهداشتی روغن نارگیل

بسیاری از منافع بهداشتی روغن نارگیل را می توان به اندازه اسید چرب اشباع موجود در آن نسبت داد. روغن نارگیل برای اهداف آشپزی در منطقه ها مختلف استفاده می گردد و در حفظ سطح کلسترول خون موثر است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت و هضم و متابولیسم مناسب را تضمین کند. روغن نارگیل غنی از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی است و بدن را از اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می نماید.

بنابراین، روغن نارگیل، یکی از روغن های طبیعی است که دارای مزایای زیادی برای سلامتی ، چه برای تغذیه مو و پوست، و چه برای تهیه غذاهای خوشمزه است. با توجه به اینکه روغن نارگیل برای رشد مو مفید است، باید ازیک رژیم غذایی سالم که حاوی اندازه زیادی از سبزیجات، میوه ها، شیر و غذاهای غنی از ویتامین ها، به خصوص ویتامین A و ویتامین E است، استفاده کنیم.

منبع: راسخون
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2015

به "مزایای مخفی روغن نارگیل برای رشد موی شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای مخفی روغن نارگیل برای رشد موی شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید