کتاب های پیشنهادی بیل گیتس برای سال 2020

به گزارش مجله آیرخ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تایم، لیست پیشنهادی کتابِ سال جاری بیل گیتس، مؤسس مایکروسافت موضوعات مختلفی را پوشش می دهد و به اعتقاد خودش خواندن موضوعات مختلف یاری شایانی به سپری کردن این سال سخت در دوره پاندمیک کرونا نموده است.

کتاب های پیشنهادی بیل گیتس برای سال 2020

مؤسس مایکروسافت می گوید: در اوقات دشوار- که بی شک 2020 یکی از آن هاست- آن دسته از ما که عاشق کتابخوانی هستیم موضوعات مختلفی را می خوانیم.

جیم کرو جدید: زندانی کرن عموم در عصر کوررنگی نوشته میشل الکساندر

وقتی این کتاب در سال 2010 توسط میشل الکساندر، وکیل و مشاور حقوقی منتشر شد توجه خوانندگان را به زندانی کردن عمومی و همچنین سیستم اداره زندان ها در آمریکا جلب کرد. در سال های پس از آن موجب الهام سازمان هایی شد که در حوزه عدالت نژادی فعالیت می نمایند و 250 هفته در فهرست آثار پرفروش نیویورک تایمز هم نهاده شد. گیتس می گوید: مثل خیلی از آدم های سفیدپوست آثار زیادی خواندم تا درک خودم را از نژادپرستی سیستماتیک بیشتر کنم. یکی از آثاری که به نظر او موجب آگاهی زیادی می گردد جیم کرو جدید است که ارتباط بین جوامع رنگین پوست و سیستم قضایی آمریکا را به دقت آنالیز می نماید.

سطح: چرا تعمیم دهندگان در یک دنیای تخصصی برنده هستند نوشته دیوید اِپشتاین

راز بهترین بودن در میان بهترین ها چیست؟ دیوید اِپشتاین کسانی را آنالیز می نماید که در رشته خود پیروز ترین هستند، از دانشمندان تا ورزشکاران و موزیسین ها تا دریابد چه اشتراکی با هم دارند. در بسیاری از موارد علایق متفاوتی دارند و به یک چیز خود را محدود نمی نمایند؛ به عبارت دیگر تعمیم گرا هستند. مدل کاری نویسنده با ویژگی های خود گیتس همخوانی دارد. گیتس معتقد است می تواند جز گروه تعمیم گراها قرار بگیرد و بسیاری از متخصصینی که توسط شرکت مایکروسافت استخدام شدند چنین ویژگی دارند.

شگفت انگیز و شرور: حماسه چرچیل، خانواده، و مقاومت در دوره بلیتز نوشته اریک لارسون

این کتاب هوشمندانه درباره سال اول زندگی وینستون چرچیل در بریتانیا درست مانند داستانی معمایی است. اریک لارسون، نویسنده شیطان در شهر سفید جزئیاتی از قساوت های جنگ در میانه بمب گذاری هیتلر را ارائه می نماید که موجب کشتار 40 هزار نفر در بریتانیا شد. گیتس می گوید: فشاری که چرچیل در آن شرایط تحمل می نماید و چگونگی کنترل اوضاع واقعاً من را تحت تأثیر قرار داد.

جاسوس و خیانتکار: عظیم ترین جاسوسی جنگ سرد نوشته بن مکینتایر

داستان جاسوسی از فاجعه ای سیاسی درباره اولِگ گوردیوسکی، یکی از افسران کا گ ب که به عنوان جاسوسی دو طرفه برای بریتانیا فعالیت می کرد. کتاب داستان اتفاقاتی است که برای این جاسوس امنیتی و همچنین فرارش از مسکو را روایت می نماید و در چندین بخش حتی شکل داستانی به خود می گیرد.

نفس از نمک: بیماری کشنده ژنتیک، عصری جدید در علمف و بیمارها و خانواده هایی که برای همواره پزشکی را تغییر دادند نوشته بیال پ. ترایوِدی

در سال 1999 یکی از همکاران بیل گیتس از او پرسید حاضر است به پروژه درمانی آزمایشی درمان فیبروس سیستیک یاری اقتصادی کند. البته که درخواستش کاملاً شخصی بود زیرا دو فرزندش دچار این مشکل بودند. در نتیجه بیل و همسرش میراندا 20 میلیون دلار به این پروژه یاری کردند تا تحقیقات جدید انجام گردد که در نهایت به کشف داروی این بیماری منجر شد. به همین دلیل گیتس برای خواندن این کتاب اشتیاق زیادی داشت. کتاب نگاهی عمیق به فیبروس سیستیک دارد؛ دلایل ایجادش را آنالیز می نماید و از انسان هایی می نویسد که دست از کوشش برای کشف دارو برنداشتند. گیتس این کتاب را الهام بخش نامید و گفت: این کتاب به ما نشان می دهد که وقتی رهبران مصمم قدرت انسان دوستی، دولت، بیوتکنولوژی، صنعت دارویی و علم پزشکی را ترکیب می نمایند چه اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1581

به "کتاب های پیشنهادی بیل گیتس برای سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب های پیشنهادی بیل گیتس برای سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید