کرونا، افزایش چند صد نفری مبتلایان در آلمان و ثبت 150 فوتی در اسپانیا

به گزارش مجله آیرخ، مسئولان درمانی آلمان و اسپانیا با اشاره به تداوم سیر صعودی شیوع ویروس جدید کرونا، آمار جدیدی از افزایش تعداد مبتلایان و فوتی ها بر اثر این بیماری منتشر کردند.

کرونا، افزایش چند صد نفری مبتلایان در آلمان و ثبت 150 فوتی در اسپانیا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت بهداشت اسپانیا امروز (سه شنبه) بیان کرد طی بیست وچهار گذشته نزدیک به دو هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کووید19 در این کشور گزارش شده است.

به نوشته وبگاه اِل پائیس، دکتر فرناندو سیمون مدیر مرکز هماهنگی فوریت های پزشکی در وزارت بهداشت اسپانیا با اعلام تعداد مبتلاهای جدید، گفت 150 نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده و به آمار تلفات اضافه شدند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا با پیشی دریافت از کره جنوبی، به 11178 نفر و تعداد کل فوتی ها نیز به 491 نفر افزایش پیدا کرد.

از آلمان نیز خبر می رسد که تعداد موارد ابتلای جدید به این ویروس از مرز هفت هزار نفر گذشته است.

به نوشته وبگاه روزنامه برلینر مورگن پست، بر اساس اطلاعیه مؤسسه تحقیقاتی رابرت کخ فقط طی چند ساعت گذشته 364 نفر دیگر در آلمان به کووید19 مبتلا شده اند.

این مؤسسه، ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، گفت تعداد کل آلمانی های مبتلا به این ویروس به 7636 نفر رسیده است.

بر این اساس، تعداد کل فوتی ها بر اثر ابتلا به این بیماری در آلمان نیز به 20 نفر افزایش یافته است.

وزارت خارجه آلمان روز گذشته با صدور بیانیه ای درباره هرگونه سفر غیرضروری در داخل و خارج از این کشور هشدار داد.

همچنین به دستور دولت مرکزی برلین، توافق سفر بدون ویزا به آلمان با پنج کشور فرانسه، اتریش، سوئیس، دانمارک و لوکزامبورگ به صورت موقت تعلیق می گردد و در مرزهای زمینی بازرسی های سفت وسخت تری برای ممانعت از ورود افراد مبتلا به کروناویروس انجام می گردد. (جزئیات بیشتر)

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان چند روز پیش با بیان اینکه بحران کرونا چالشی جدی برای همه کشورهای دنیا است تاکید نمود احتیاج است از ذخایر اقتصادی استفاده کنیم. صدراعظم آلمان سه شنبه گذشته پیش بینی نموده بود، بین 60 تا 70 درصد جمعیت این کشور (بیش از 50 میلیون نفر) در مقطعی به بیماری کرونا مبتلا خواهند شد.

اعمال محدودیت های مرزی در آلمان در حالی است که ینس اسپان وزیر بهداشت این کشور نیز با رد مؤثر بودن بستن مرزها در جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس، گفته بود: اگر تمام مرزها را هم ببندیم همچنان [این ویروس] منتشر خواهد شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1018

به "کرونا، افزایش چند صد نفری مبتلایان در آلمان و ثبت 150 فوتی در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، افزایش چند صد نفری مبتلایان در آلمان و ثبت 150 فوتی در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید