یوشکا فیشر: یونان مظهری از ضعف اتحادیه اروپاست

به گزارش مجله آیرخ، خبرنگاران: وزیر خارجه اسبق آلمان با تاکید بر اینکه یونان بحران زده نشانه ای از ضعف اتحادیه اروپاست، همکاری صلح آمیز بین اروپا و روسیه را توهم دانست.

یوشکا فیشر: یونان مظهری از ضعف اتحادیه اروپاست

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه فوکوس، یوشکا فیشر وزیر امور خارجه اسبق آلمان از اروپا درخواست کرد برای اینکه در مسابقات با مسکو جدی گرفته گردد یک استراتژی دفاعی جدید را در پیش گیرد. یک همکاری صلح آمیز روسیه و اروپا یک توهم است.

به اعتقاد فیشر بحران اوکراین بهترین نمونه برای یک توهم برباد رفته یک همکاری صلح آمیز و بدیهی بین روسیه و اروپا است. جهان آنگونه نیست که ما اغلب رویای آن را در ذهن می پرورانیم. این کافی نیست که روسیه را به وسیله تجارت به غرب متصل کنیم. پوتین در دوره دوم قدرت خود این هدف را دارد که روسیه را دوباره در نقش قدرت جهانی پایدار کند. حریف سرسخت مسکو ناتو نیست بلکه اتحادیه اروپا است. ما باید از نو به سیاست دفاعی و امنیتی اروپا بیاندیشیم.

به اعتقاد وزیر خارجه اسبق آلمان یونان حاکی از ضعف اروپا است. وی از گرایش به خودکشی در دولت آتن سخن گفت که بقیه اتحادیه اروپا نمی توانند با آن برخورد نمایند. این یک توهم است که ما بر این عقیده باشیم می توانیم از بحران (با سیاست های ریاضتی) خارج شویم. آلمان باید فورا روند رشد مالی را در پیش گیرد.

وزیر خارجه اسبق آلمان همچنین گفت: اروپا حالا بیش از هر زمانی به خروج از ملی گرایی و هماهنگی بیشتر احتیاج دارد. حالا زمانی رسیده که درباره اروپا سخن بگوییم. ما نباید عرصه را به پوپولیست ها واگذار کنیم. اگر کاملا در بالا هیچ چشم اندازی برای پیش رفتن در جهت آینده شکل نگیرد اروپا در یک شرایط تهدید موجودیت قرار خواهد گرفت.

فیشر همچنین درگیری ها در خاورمیانه و شمال آفریقا را پتانسیلی برای یک بحران امنیتی سخت دانست که گریبان اروپا را هم می گیرد. وی ناپایداری های روزافزون منطقه اطراف دریای مدیترانه را ناشی از این دانست که آمریکا به صورت روزافزون خود را به عنون یک هژمونی به عقب کشانده است. این مسئله به یک شکاف قدرتی منجر شده که هیچ یک از احزاب و جناح های درگیر نتوانسته اند آن را پر نمایند. اروپا هم در شرایطی نیست که به عنوان یک اصلاح گر وارد عمل گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 467

به "یوشکا فیشر: یونان مظهری از ضعف اتحادیه اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوشکا فیشر: یونان مظهری از ضعف اتحادیه اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید