10 شخصیت منفی برتر زن در انیمیشن های دیزنی

به گزارش مجله آیرخ، آثار و انیمیشن های دیزنی همواره بخاطر حضور شخصیت های نمادین از شخصیت های دوست داشتنی و مثبت گرفته تا ویلن ها و شخصیت های منفی در میان هواداران معروفیت داشته اند. در بسیاری از مواقع بیشتر تمرکز روی شخصیت های اصلی و قهرمان داستان است و شاید به میزان ای که انتظار می رود به آنتاگونیست داستان توجه نمی گردد.

10 شخصیت منفی برتر زن در انیمیشن های دیزنی

به گزارش ویجیاتو، با این حال ویلن های مونث در انیمیش های دیزنی اغلب دارای چهره ای مسحورنماینده، ترسناک، نقشه های شوم و صدا های دلخراش هستند. چه ملکه شرور در سفیدبرفی باشد و چه نامادری بد جنس سیندرلا، ویلن های زن در انیمیشن های دیزنی اثر فراموش نشدنی را در فرهنگ عامه بجای گذاشته اند.

در واقع باید گفت که آن ها یک عضو جدانشدنی از آثار دیزنی هستند و همواره در مقابل پرنسس های زیبای دیزنی حضور پررنگی دارند. در بیشتر موارد نیز اثرگذاری آن ها در داستان و نقشی که اجرا می نمایند بسیار درخشان و ماندگار است. برخی از این شخصیت های منفی به نوعی در فکر مخاطب حک شده اند که با گذشت سال ها هنوز با هیجان زیادی از آن ها یاد می گردد.

با این اوصاف بهتر است بدون معطلی به سراغ ادامه مقاله و معرفی و بعلاوه تجدید خاطرات با ویلن های زن در انیمیشن های دیزنی برویم.

10. Queen of Hearts (Alice In Wonderland)

ملکه قلب ها یا همان The Queen of Hearts یک شخصیت ظالم و غیرمنطقی است که با مشت آهنین بر سرزمین عجایب حکومت می کند. تکه کلام جالب او سرش را از بدنش جدا کنید است که بازتابی از ماهیت خشن و یک دنده بودن اوست. این ملکه غیرقابل پیش بینی است و مستعد انجام کار های خطرناک و دستورات مرگبار است.

اما او برخلاف دیگر ویلن های زن دیزنی، دشمنی و حس انتقام شدیدی علیه آلیس در سرزمین عجایب ندارد. اما باز هم مانند همواره رفتار می کند و این باعث می گردد ارتباط او با آلیس آنچنان مجذوب کننده نباشد، اما شخصیت منفی او بسیار تاثیرگذار است.

9. Madam Mim (The Sword In The Stone)

مادام میم نیز یک جادوگر قدرتمند است که مرلین را به چالش دوئل جادویی دعوت می کند. میم توانایی تغییر شکل به حیوانات مختلف را دارد و موقعیت آشفته و خطرناکی را برای قهرمان داستان، Wart ایجاد می کند. او حیله گر و شرور است و مهارت جادویی میم او را به دشمنی سرسخت در برابر مرلین و وارت تبدیل می کند.

او جزو یکی از خنده دارترین شخصیت های منفی است و با اینکه شخصیت خیلی عمیقی ندارد، اما تضاد او با کاراکتر های اصلی نسبت به ملکه قلب ها با آلیس ارتباط مجذوب کننده تری را ایجاد می کند. به علاوه، او به لطف توانایی هایش در تغییر شکل، احساس خوبی به مخاطب می دهد و هیجانات را برمی انگیزد.

8. Madame Medusa (The Rescuers)

مادام مدوسا زنی بدطینت و فریبکار است که در یک مغازه امانت فروشی در شهر نیویورک کار می کند. مدوسا یک دختر یتیم جوان به نام پنی را می رباید تا یک الماس ارزشمند را از یک باتلاق خطرناک بیرون بیاورد. او حریص، خودخواه و مایل به انجام هر کاری برای رسیدن به آنچه می خواهد است.

او بخاطر ظاهر نمادین و بداخلاقی هایش خاطره انگیز است و تقریبا جزو ویلن های اصلی دیزنی به شمار میرود. او نیازی به طلسم جادویی یا دلایل زیادی برای بدجنس بودن نیازی ندارد. او در واقع یک زن پست و حریص است که برای ماندن در اوج تن به هرکاری می دهد.

7. The Evil Queen (Snow White)

قطعا با ملکه بدجنس نیز آشنایی زیادی دارید. او یک ملکه خودبین و بی رحم است که شیفته زیبایی خود بوده و هنگامی که می فهمد سفید برفی از همه زیباتر است به یک شکارچی دستور می دهد تا او را بکشد. او فریبکار و حسود است و مانند مادام مدوسا حاضر است برای حفظ زیبایی و قدرت خود دست به هرکاری بزند.

به نوعی می توان او را پیشروی تمام ویلن های دیزنی دانست. او اولین شرور بزرگ در یکی از انیمیشن های بلند دیزنی است و نمونه شاخص همان چیزی است که از یک شخصیت شرور دیزنی انتظار می رود.

6. Cruella De Vil (101 Dalmatians)

کروئلا دویل یک طراح لباس ثروتمند و پر زرق و برق است که علاقه زیادی به خز دارد. کروئلا نقشه می کشد تا توله سگ های دالماسی (101 سگ خالدار) را ربوده و از پوست آن ها برای ساخت یک کت خزدار استفاده کند.

وی خودخواه و سنگ دل است و بی اعتنایی خنده داری به زندگی حیوانات و افراد دیگر دارد. به نوعی این سطح پایین بودن شرارت او، او را مجذوب کننده تر می کند. کروئلا یک ملکه یا جادوگر قدرتمند نیست، او از لحاظ عاطفی بسیار بی ثبات است که در دوران اوج خود قرار گرفته است و تنها میخواهد پوست سگ ها را زنده زنده بکند.

5. Mother Gothel (Tangled)

احتمالا هواداران کم سن و سال تر دیزنی این ویلن مونث را بیشتر بخاطر داشته باشند. مادر گاتل نیز یک شخصیت کنترل نماینده، بی رحم و فریبکار بود که راپونزل را دزدید و او را به عنوان دختر خود بزرگ کرد تا از مو های جادویی او برای جوانی خود سوء استفاده کند. گوتل برای جوان بودن و زیبایی خود وسواس دارد و برای حفظ جاودانگی خود دست از هیچ کاری نمی کشد.

چیزی که مادر گاتل را به یک ویلن ناب تبدیل می کند، شخصیت کاریزماتیک اوست. او شیفته جوانی است، اما بر خلاف ملکه شیطان، در واقع از شور و نشاط جوانی خود استفاده می کند. بعلاوه نزدیکی عجیبی به راپونزل وجود دارد، زیرا، علیرغم انگیزه های خودخواهانه، گوتل از دختر ربوده شده خود سوء استفاده فیزیکی نکرد.

4. Yzma (The Emperors New Groove)

یزما یک مشاور قدرت طلب و خودخواه است که برای سرنگونی امپراتور کوزکو و تصاحب قدرت برای خود نقشه می کشد. او باهوش، فریبنده و شیرین زبان است. بیشتر به خاطر شوخ طبعی و شخصیت عجیب و غریبش معروف است. مخاطبان ایزما را به عنوان حاکم دوست ندارند، آن هم به این علت است که او فقط کمی بدتر از کوزکو است. کوزکو در ابتدا واقعا یک امپراتور وحشتناک بود، و یزما، حداقل، به هر حال بیشتر نقش اصلی را در پشت صحنه انجام داد.

3. Lady Tremaine (Cinderella)

لیدی ترمین هم که نیازی به معرفی زیادی ندارد. او نامادری بدجنس سیندرلا است که به زیبایی و مجذوب کنندهیت او حسودی می کرد. او ظالم و انتقام جو است و با سیندرلا به عنوان یک خدمتکار در خانه خود رفتار می کرد. او فریبکار و کنترل نماینده است و حاضر است تمام کوشش خود را بکند تا سیندرلا را را تا مرز نابودی بکشاند.

حضور لیدی ترمین به تنهایی به مخاطبان می گوید که او یک مادر بد است. چشمان سبز سرد و خطوط خشن روی صورتش حکایت زنی تحقیر شده دارد که دیگر عشقی برای تقدیم به جهان ندارد.

2. Maleficent (Sleeping Beauty)

مالفیسنت یک ساحره قدرتمند است که پرنسس آرورا (Aurora) را طلسم می کند تا او در روز تولد شش سالگی اش به خوابی عمیق فرو برود. مالفیسنت با شاخ های مشهور و لباس بلند و سیاهش شناخته می گردد. او بسیار بی رحم و خشن است و تنفر خاصی از پادشاه استفان و تمام بشریت دارد. از لحاظ قدرت خالص، کمتر کسی می تواند این ساحره را شکست دهد.

می توان گفت مالفیسنت تنها علتی است که اصلا زیبای خفته در یاد ها مانده. طراحی و حضور قدرتمند او تقریبا همه چیز فیلم و انیمیشن را تحت تاثیر قرار می دهد. وی از آنجا که شخصیتی خونسرد، حسابگر و قوی است، در بیشتر کراس اوور های دیزنی نقش رهبر ویلن های مونث را ایفا می کند. بعلاوه، او فیلم مخصوص خودش را دارد که در نوع خود قابل تحسین و نشان دهنده اهمیت وی است.

1. Ursula (The Little Mermaid)

اورسولا یک جادوگر دریایی است که پیمان و مبادله ای با آریل (Ariel) دارد؛ دادن پا ها در مقابل بازگشت صدایش. اورسولا بسیار فریبکار و هوشمند است و می تواند خود را به شکل یک انسان زیبا درآورد. او به خاطر آهنگ مشهورش تحت عنوان Poor Unfortunate Souls و نقشه های شیطانی اش جهت سوء استفاده از آریل شناخته می گردد.

اورسولا یکی از ویلن های پر سر و صدا و پرزرق و برق دیزنی محسوب می گردد که از کار های شریر خود لذت می برد. او یکی از برترین ویلن های تاریخ دیزنی است، از این نظر که تمامی عناصر شخصیتی مورد نظر برای یک شخصیت منفی را دارد؛ از نحوه لباس پوشیدن و قدرت بسیار گرفته تا کسب لذت از انجام اعمال شرورانه.

منبع: CBR

منبع: فرارو
انتشار: 16 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2416

به "10 شخصیت منفی برتر زن در انیمیشن های دیزنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شخصیت منفی برتر زن در انیمیشن های دیزنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید