3 مدل طرز تهیه ماسک ماست برای درمان آفتاب سوختگی

به گزارش مجله آیرخ، آیا تا به حال چیزی در خصوص اثرات معجزه آسای ماسک ماست برای آفتاب سوختگی شنیده اید؟ هر چند آفتاب گرفتن در فصل تابستان لذت زیادی دارد، اما زیاده روی در این کار می تواند موجب سوختن، التهاب و تیره شدن پوست شما گردد. در این شرایط استفاده از راه های درمانی خانگی آفتاب سوختگی می تواند به شما یاری کند تا از شر سوزش و قرمزی پوست سوخته خود خلاص شوید. اما درمان آفتاب سوختگی و تیرگی پوست با ماست چگونه است؟ در این مقاله از در می توانید با درمان سریع آفتاب سوختگی دریا با ماست آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص روش های خانگی برای درمان آفتاب سوختگی با ماست پاسخ خواهیم داد.

3 مدل طرز تهیه ماسک ماست برای درمان آفتاب سوختگی

تاثیر ماسک ماست برای آفتاب سوختگی

یکی از شادابی پوست صورت و بدن است. ماست یک فرآورده تهیه شده از شیر است و به همین علت در آن اندازه زیادی اسید لاکتیک وجود دارد. اسید لاکتیک به عنوان یک لایه بردار برای پوست عمل می نماید و لایه های مرده فوقانی پوست را از بین می برد و موجب کاهش التهاب پوست می گردد.

سرد و بدون چربی که به صورت موضعی روی پوست استفاده گردد، می تواند اثرات سوختگی پوست را کاهش دهد. پروتئین ها و آنزیم های مفید موجود در ماست موجب تسکین پوست می گردد و از تیره شدن پوست نیز جلوگیری می نماید.

متخصصین توصیه می نمایند که از ماست به صورت مستقیم روی پوست آفتاب سوخته بهره ببرید پس از 15 دقیقه پوست خود را با آب خنک بشویید. در صورت لزوم می توانید هر دو تا چهار ساعت یک بار این درمان را تکرار کنید تا التهاب و سوزش آفتاب سوختگی کاهش پیدا کند. در ادامه می توانید با مهم ترین فواید ماسک ماست برای آفتاب سوختگی آشنا شوید.

  • کاهش التهاب پوست
  • رفع قرمزی
  • جلوگیری از تیره شده پوست
  • جلوگیری از خشکی پوست
  • لایه برداری پوست و برداشتن لایه های مرده پوست
  • کاهش سوزش پوست
  • یاری به درمان پوست آفتاب سوخته
  • خنک کردن پوست
  • درمان آفتاب سوختگی دریا

برترین نوع ماست برای آفتاب سوختگی

هر چند که همه برای آفتاب سوختگی مفید هستند، اما بعضی متخصصین معتقد هستند که ماست یونانی به علت مقدار پروبیوتیک و پروتئین بیشتر اثرات بهتری برای درمان سریع آفتاب سوختگی صورت و بدن دارد. این نوع ماست بسیار سریع تر از ماست های سنتی به درمان آفتاب سوختگی یاری می نماید.

مطالعات نشان می دهد که استفاده از ماست هایی که در آن ها پروبیوتیک وجود دارد، موجب کاهش حساسیت و قرمزی پوست می گردد. در صورتی که به ماست یونانی دسترسی ندارید، می توانید از ماست های سنتی بدون طعم برای درمان آفتاب سوختگی پوست صورت و بدن بهره ببرید.

به خاطر داشته باشید که برای تهیه ماسک ماست برای آفتاب سوختگی باید از ماست های بدون طعم و کاملا طبیعی بهره ببرید. در صورت تمایل می توانید انواع از گرفته تا و را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای بخرید.

چه زمانی نباید از ماسک ماست برای آفتاب سوختگی استفاده کنیم؟

بهتر است بدانید که ماست همیشه برای درمان آفتاب سوختگی موثر نیست. اگر روی پوست شما زخم باز ایجاد شده و یا روی پوست در اثر سوختن شدید، آبسه و زخم های عمیق به وجود آمده، به هیچ عنوان نباید از ماست برای درمان بهره ببرید.

قرار دادن ماست در این شرایط موجب افزایش سوزش و التهاب پوست می گردد و ممکن است آن را تشدید کند. از طرف دیگر ورود باکتری های موجود در ماست به زخم باز می تواند سبب بروز عفونت های پوستی و عوارض جبران ناپذیر گردد. در این شرایط بهتر است برای درمان آفتاب سوختگی به جای استفاده از روش های خانگی به یک متخصص مراجعه کنید.

طرز تهیه ماسک ماست برای آفتاب سوختگی

مواد لازم برای تهیه ماسک ماست برای آفتاب سوختگی

  • ماست: به اندازه لازم

برای درمان آفتاب سوختگی و رفع التهاب، سوزش و قرمزی پوست سوخته می توانید اندازهی ماست را در کاسه بریزید و با یک چنگال خوب هم بزنید. بهتر است ماست شما کاملا سرد باشد. می توانید برای سرد شدن ماست چند دقیقه آن را در فریزر قرار دهید.

برای درمان سریع آفتاب سوختگی با ماست باید آن را به آرامی و بدون هیچ فشاری روی پوست سوخته قرار دهید. حدود 8 تا 10 دقیقه صبر کنید و بعد پوست خود را با آب سرد بشویید. می توانید این ماسک را چندین بار در روز روی پوست بگذارید تا احساس سوزش و التهاب پوستتان کاملا رفع گردد.

طرز تهیه ماسک ماست و زردچوبه برای آفتاب سوختگی

مواد لازم برای تهیه ماسک ماست و زردچوبه

  • ماست: 2 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه: 1 قاشق مرباخوری

یکی از ماسک های مفید برای پوست های آفتاب سوخته ماسک ماست و زردچوبه است. از آنجایی که آفتاب سوختگی موجب تیرگی و التهاب پوست می گردد و از جمله این است که یکی از برترین داروهای گیاهی برای رفع تیرگی پوست ناشی از آفتاب سوختگی، رفع التهاب و روشن کردن پوست است از طرف دیگر ماست به تنظیم PH پوست شما یاری می نماید و موجب کاهش التهاب پوست می گردد.

برای تهیه این و ماست باید در یک ظرف ماست و زردچوبه را با هم ترکیب کنید. سپس این ماسک را برای 15 تا 20 دقیقه روی پوست قرار دهید. در نهایت پوست خود را با آب سرد بشویید.

در صورت تمایل می توانید از برندهای معتبر بازار را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های همیشه تخفیف بخرید.

طرز تهیه ماسک ماست و عسل برای آفتاب سوختگی

  • ماست سنتی: 6 قاشق غذاخوری
  • عسل: 2 قاشق غذاخوری

اگر در پی روش تهیه ماسک برای پوست های آفتاب سوخته هستید، پیشنهاد می گردد حتما ماسک عسل و ماست برای آفتاب سوختگی را امتحان کنید. از جمله این است که خاصیت آنتی باکتریایی دارد و به ترمیم زخم و التهاب پوست یاری می نماید.

آنتی اکسیدان های موجود در عسل در کنار ماست می توانند به درمان آفتاب سوختگی پوست شما یاری زیادی نمایند. برای درست کردن این و ماست باید ماست و عسل را در یک کاسه بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. سپس ماسک را روی پوست آفتاب سوخته قرار دهید. حدود 20 دقیقه صبر کنید و سپس پوست خود را با آب سرد بشویید.

برای تهیه می توانید همین حالا خرید خود را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های همیشه تخفیف انجام دهید.

نکاتی که باید مورد ماسک ماست برای آفتاب سوختگی بدانید

*برای تهیه ماسک ماست برای آفتاب سوختگی تنها از ماست های طبیعی و بدون مواد طعم دهنده بهره ببرید.

*به خاطر داشته باشید که ماسک ماست برای درمان آفتاب سوختگی نباید بیش از حد روی پوست بماند. زیرا در این صورت ماسک روی پوست شما خشک می گردد و هم تمیز کردن آن روی پوست ملتهب سخت است و هم ممکن است التهاب پوست شما را بیشتر کند.

*قبل از استفاده از هر نوع ماسک صورت برای آفتاب سوختگی حتما آن را روی بخش کوچکی از پوست خود امتحان کنید و در صورتی که پوست شما واکنش نشان نداد، آن را روی تمام پوست قرار دهید.

*برای تهیه ماسک خانگی با ماست برای آفتاب سوختگی صورت حتما از ماست سرد بهره ببرید. زیرا سرمای ماست موجب کاهش سوزش و التهاب پوست شما می گردد.

*اسید لاکتیک موجود در ماست موجب لایه برداری پوست می گردد و به فراوری سلول های نو پوستی یاری می نماید.

*برای درمان سریع آفتاب سوختگی با ماست می توانید ابتدا از ماسک ماست بهره ببرید و سپس خیار را روی پوست خود قرار دهید که پوستتان خنک گردد.

سوالات متداول

برای آفتاب سوختگی صورت چی خوبه؟

برترین درمان برای آفتاب سوختگی پوست استفاده از انواع ماسک ماست است که می توانید آن را با ماست ساده و یا ترکیب کردن آن با عسل یا زردچوبه تهیه کنید.

درمان خانگی آفتاب سوختگی با ماست و زردچوبه چگونه است؟

یکی از راه های درمانی خانگی آفتاب سوختگی استفاده از ماسک ماست و زردچوبه است. برای تهیه این ماسک باید ماست و زردچوبه را به خوبی با هم ترکیب کنید و روی پوست قرار دهید تا التهاب، تیرگی و سوزش پوست شما کاهش پیدا کند.

منابع: thelist، we-go-wild

منبع: افق کوروش
انتشار: 8 خرداد 1402 بروزرسانی: 8 خرداد 1402 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2426

به "3 مدل طرز تهیه ماسک ماست برای درمان آفتاب سوختگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مدل طرز تهیه ماسک ماست برای درمان آفتاب سوختگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید