توفان گرد و خاک ادارات سیستان را به تعطیلی کشاند

به گزارش مجله آیرخ، مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: در پی افزایشی غلظت ذرات گرد و غبار ادارات منطقه سیستان برای دومین روز متوالی امروز دوشنبه تعطیل شد.

توفان گرد و خاک ادارات سیستان را به تعطیلی کشاند

مجید محبی در تبادل نظر با ایرنا اعلام کرد: در پی افزایش غلظت ذرات گردوغبار و تصمیمات اتخاذ شده در راستای جلوگیری از آسیب به سلامت ساکنان منطقه، تمامی ادارات منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون تعطیل شدند.

وی اضافه کرد: این تعطیلی شامل دستگاه های امدادی، درمانی، خدمات رسان و شعب مرکزی بانک ها نیست.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز سرعت وزش باد در ایستگاه فرودگاهی زابل به 108 کیلومتر در ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به 600 متر کاهش داد.

محسن حیدری در تبادل نظر با ایرنا اضافه کرد: دید افقی در ایستگاه هواشناسی زهک به 700 متر رسید و باعث نفوذ گردوخاک گسترده حاصل از این توفان باعث شد دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به 2 هزار متر و در ایستگاه هواشناسی سراوان به کمتر از 6 هزار کاهش دهد.

وی به شهروندان توصیه کرد تا به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبارآلود شدن هوا توجه نموده و از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و بچه ها، در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2456

به "توفان گرد و خاک ادارات سیستان را به تعطیلی کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توفان گرد و خاک ادارات سیستان را به تعطیلی کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید