خبرنگاران اجتناب از سیاسی کاری لازمه موفقیت شوراهای اسلامی است

به گزارش مجله آیرخ، زنجان - خبرنگاران - استاندار زنجان گفت: شوراهای اسلامی که سیاسی کاری نکردند، بسیار پیروز عمل کرده اند، در غیر اینصورت مشکلاتی ایجاد شده است و بر این مبنا شوراها باید همچنان با قوت به فعالیت خود ادامه دهند و نخبگان برای ورود به این عرصه تماشاچی نباشند.

خبرنگاران اجتناب از سیاسی کاری لازمه موفقیت شوراهای اسلامی است

فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه شهرداران و روسای شورای اسلامی به موضوع انتخابات اشاره کرد و اضافه کرد: در اولین گام، ثبت نام شوراهای اسلامی در این استان نیز همزمان با کشور آغاز می شود و در این خصوص انتظار بر این است که شوراها و شهرداران مناطق استان همانند قبل، با قدرت به کار خود ادامه دهند.

وی گفت: همه سرباز این مملکت هستیم و باید تا آخرین روز کاری به فعالیت خود ادامه دهیم و در این میان هیچ کس، شورا و شهرداری حق ندارد کوچکترین تزلزلی در کار خود ایجاد کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه شوراها و شهرداران استان با دقت بیشتری به کارخود ادامه دهند، تا خطایی به وجود نیاید، ادامه داد: به این مهم باید توجه داشت که ناظران به فعالیت های این بخش ها نظارت می کنند و باید از اتفاقات ناخوشایند پیشگیری کرد.

حقیقی ادامه داد: شهرداران و شوراهای اسلامی در انتخابات پیش رو به هیچ عنوان نباید شائبه تبلیغاتی داشته باشند، بنابراین باید با قدرت قانون اجرا شود.

وی گفت: با اجرای قانون هیچ شائبه و شک و شبهه ای بوجود نمی آید و از طرفی باید مراقب سخنان بود، حل اختلاف یک مرجع قانونی محسوب می شود، اگر به حد نصاب نرسد، جلسه تشکیل نمی شود و مصوبات این نهاد، کاملا قانونی است.

استاندار زنجان ادامه داد: برداشت های شخصی، سوء استفاده و سیاست کاری ها مطلقا ممنوع است.

حقیقی با تاکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا حماسه ای مهم در کشورمان است، اضافه کرد: حضور افراد اصلح، شایسته و توانمند در این عرصه سرنوشت ساز کشور مهم بوده و در این میان مشارکت حداکثری عموم اهمیت صد چندانی دارد.

وی اضافه کرد: اقبال مردم به هر فردی که باشد، باید امانتدار بود، اجرای قانون وظیفه اصلی و اجتناب از تبلیغات شائبه برانگیز می تواند نتایج بهتری را رقم بزند.

این مسوول همچنین با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی ادامه داد: این استان به دلیل شرایط کرونایی پذیرای مسافران نیست و باید از برپایی چادرهای اسکان جلوگیری کرد.

وی گفت: شهرداران باید نسبت به ساماندهی دستفروشان بومی مبادرت کنند و این در حالی است که دستفروشان غیربومی در شهرهای زنجان و ابهر فعالیت می کنند که رسیدگی به این مهم ضروری است.

استاندار زنجان با بیان اینکه تعامل با شوراها و شهرداران نسبت به گذشته به انجام بهتر کارها در استان منتهی شده است، گفت: یکی از اقدامات مهم در استان تدوین طرح تفضیلی شهرهای ابهر، خرمدره و قیدار بود و به زودی ابلاغ می شود.

وی اضافه کرد: شهر زنجان نیز فاقد طرح جامع شهری بود و در واقع طرح توسعه متوازن نداشت که با تحقق این مهم، مسائل احتمالی آینده نیز برطرف خواهد شد.

حقیقی با اشاره به بیان مسائل و مسائل از سوی شهرداران و شوراهای استان نیز گفت: این استان تلاش کرده نگاه همه جانبه به مناطق مختلف استان با هدف رشد و بالندگی را داشته باشد و در این خصوص اقدامات موثری انجام گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1702

به "خبرنگاران اجتناب از سیاسی کاری لازمه موفقیت شوراهای اسلامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجتناب از سیاسی کاری لازمه موفقیت شوراهای اسلامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید